Followers

Thursday, September 5, 2019

TEMPAT PELANCONGAN DI MALAYSIA

TEMPAT PELANCONGAN DI MALAYSIA

Malaysia mempunyai banyak destinasi percutian menarik yang boleh diterokai dan bahkan sesetengah tempat menarik di Malaysia adalah bertaraf dunia yang sering menjadi destinasi pelancong asing. Malaysia ada pelbagai jenis tempat menarik seperti di kawasan pulau, pantai peranginan, hutan simpan, tasik dan banyak lagi.

Hasil carian imej untuk bukit tinggi pahang

1. Bukit Tinggi Pahang 

Bukit Tinggi Pahang terletak di Bentong Pahang. Ia merupakan lokasi yang unik dan menarik kerana di Bukit Tinggi terdapat bangunan yang mempunyai reka bentuk seperti bangunan di negara beriklim sejuk di Eropah.

Hasil carian imej untuk bukit tinggi kundasang

2. Tanah Tinggi Kundasang, Sabah

Di Malaysia ada satu tempat di Sabah yang sama seperti New Zealand. Dengan iklim suhu tanah tinggi yang sejuk, Tanah Tinggi Kundasang terletak di kaki Gunung Kinabalu yang menawarkan pemandangan yang menakjubkan dan menyegarkan.

Hasil carian imej untuk villa danialla beach resort kelantan

3. Villa Danialla, Kelantan.

Negeri Kelantan yang terkenal dengan keunikan bahasa, makanan yang sedap dan tempat bebas cukai menjadi tumpuan pelancong untuk melawat Kelantan. Selain daripada itu neger Kelantan sememangnya sinonim dengan masakan yang sedap tetapi sedikit manis.


No comments:

Post a Comment

BUAH-BUAHAN TEMPATAN

BUAH-BUAHAN TEMPATAN 1.BELIMBING BELIMBING MERUPAKAN BUAH YANG SELALU BERWARNA HIJAU PUCUK PISANG. AMAT MANIS DIMAKAN DAN SEDAP DIBUAT ...